A májusi boldogságóra témája a testmozgás. A 2.b osztályosoknál az óra elején egy rövid relaxációs gyakorlattal hangolódtunk rá a foglalkozásra. Ezután beszélgettünk a testmozgás fontosságáról, arról, hogy milyen hatással van a testünkre és a hangulatunkra. Színezős feladatot is készítettünk. Az óra végén közösen táncoltunk a „Jól érzem magam” című dalra. A gyerekek felszabadultan, vidáman vettek részt az órán. Makrainé Mikitkó Angelika



Májusban a testmozgás és a sportolás fontosságára és jótékony hatásaira hívtam fel az 5.a osztály figyelmét. A Boldogság órát az “Égig erő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok…” relaxációval kezdtük, majd felolvastam A mezei nyúl és a sündisznó c. mesét, amit megbeszéltünk közösen. Ezután míg a lányok színezték a “Gondozom a testemet, hogy egészséges maradjon” nyuszit, meghallgattuk Bagdi Bella Jól érzem magam című dalát. Az óra lezárásaként kimentünk az udvarra sportolni: röplabdázni, focizni és tollasozni. Firtkó Erika



A 7-8. osztályosokkal arról beszélgettünk, hogy a mai modern világban mennyit is mozognak naponta? A teszt segítségével kiderítettük: hányan sétálnak, bicikliznek vagy futnak, sportolnak napi szinten.
Mennyit telefonoznak, gépeznek, milyen ételeket fogyasztanak. Talán az eredményen már meg sem lepődünk. Az elgépiesedett világban nem divat kitartóan mozogni, túrázni, a természetben barangolni vagy versenyszerűen különböző sportokat űzni. A ételeket tekintve marad a chips, az energiaital, az édes-szénsavas üdítők… PERSZE TISZTELET A KIVÉTELNEK… Talán még mindig nem tudják elegen, hogy: ” A sport nem csak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze.”
Bízunk benne, hogy ezek után mindenki elgondolkodik azon, hogy az egészségénél nincs fontosabb… Barcziné Ondo Szilvia


Alsózsolca, 2025.05.30.
Korály-Varga Renáta