EFOP 3.3.2-16-2016-000163 KULTURÁLIS INTÉZMÉNYEK A KÖZNEVELÉS EREDMÉNYESSÉGÉÉRT

 

Együttműködő nevelési – oktatási intézményként vesz részt iskolánk az EFOP 3.3.2-16 „KULTURÁLIS INTÉZMÉNYEK A KÖZNEVELÉS EREDMÉNYESSÉGÉÉRT” című felhívásra benyújtott Tanórán kívüli foglalkozások a Vörösmarty Művelődési Házban c. pályázatban.

A pályázat során a következő tevékenységek megvalósítására kerül sor:

  • Tudás-és személyiségfejlesztő kulturális foglalkozások.
  • Nyári bentlakásos tábor a Balatonon.
  • Táncházakban való részvétel, ahol a diákok kézműves foglalkozásokon, néprajzi és tájegységi interaktív bemutatóval egybekötött foglalkozásokon vesznek részt.
  • Gyermekdal találkozó – ének versenyen való részvétel biztosítása.
  • Nyári táborokban való részvétel.
  • Egzotikus díszmadarak, hüllők kiállítása interaktív természettudományos órákkal, ismeretterjesztő előadásokon való részvétel.

A projekt hatálya: 2014.03.31. (5 év fenntartási időszakkal együtt)

A projekt célcsoportja: hátrányos és/vagy halmozottan hátrányos helyzetű tanulók.

A pályázatot a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Ház nyújtotta be.

  1. PROGRAM:

Iskolánk 10 felső tagozatos diákja vehetett részt egy táborban, melynek helyszíne Litka volt. A táborozó diákokat a következő szempontok alapján választottuk ki: tanulmányi eredmény, jó magatartás, az iskolai rendezvényeken, műsorokban nyújtott teljesítmény, illetve szociális rászorultsági alap.

Litka B.-A.-Z. megye egyik zsákfaluja, a festői szépségű Cserehát övezte völgyben található a magyar-szlovák határ közelében, Encs járásban.

A táborhely egy fehérre meszelt tornácos parasztház volt, nagy udvarral, csűrrel, árnyékot adó fákkal, focizásra és kétudvaros labdajátékra is alkalmas területekkel.

A táborban nagy hangsúlyt kapott a mozgás, sportolás. Játékos, ügyességi feladatokban naponta kipróbálhatták magukat a gyerekek. Kézműves foglalkozásokon a batikolás, makramézás, gyurmázás, festés a fiúk és lányok körében egyaránt kedvelt időtöltés volt.

Az 5 nap alatt „KALÓZ SZIGET” lett a táborhelyünk. A gyerekek két csapatban – fekete és piros kalózok – versenyeztek és gyűjtötték a zsetonokat az érdekes és játékos feladatok megoldásakor. Volt pl. gyöngyhalászás, tűzugrás, célbadobás, számháború, kígyótekerés, halászás, békaugratás, kincsvadászat.

Hétfőn, vacsora után a Kardos-tanyára látogattunk el, ahol 142 vörös-barna szőrű „limuzin” fajtájú tehenet láttunk, sokan életünkben először. Mindenkinek nagyon tetszett. Az udvaron lévő szalmabálákra a gyerekek nagy kedvvel másztak fel és ugráltak rajta.

Kedden és csütörtökön lovaskocsizás közben megismertük a falu utcáit, a mezőn legelő szürkemarha csordát, s gyönyörködtünk a festői szépségű tájban.

Szerdai napon elgyalogoltunk az 5 km-re lévő Fáj településre, ahol megtekintettük a Fáy-kastélyt, amelynek 1995-ben elkezdődött helyreállítása még nem fejeződött be.

Csütörtök este a csodálatos csillagos ég alatt és tábortűz mellett énekeltünk, beszélgettünk. Ezután következett a várva várt bátorságpróba, amely nagy sikert aratott a gyerekek körében.

Pénteken nagy odaadással folyt a kincsvadászat a kalózok között. A gazdag és finom ebéd után megtörtént a heti értékelés, a zsetonok beváltása. Fájó szívvel búcsúztak a „kalózok” a tábortól, ahol nagyon jól érezték magukat, sok élménnyel gazdagodva tértek haza.

https://hermaniskola.hu/galeria/20172018-2/kaloz-sziget/

2. PROGRAM

Díszmadár- és hüllőkiállítás

2018. október 12-én a miskolci Vörösmarthy Művelődési Házban díszmadár és hüllőkiállítást szerveztek. A pályázat keretén belül lehetőségük volt kétosztálynyi gyerekkel részt venni a programon. A kiállított állatokkal és tartásukkal kapcsolatban a Díszmadártenyésztők Egyesületének egyik tagja tartott ismeretterjesztő előadást. A gyerekek a díszes, színes tollú egzotikus madarakat, kígyókat, hüllőket megsimogathatták. Ez alkalommal az ismeretek mellett élményekkel is gazdagodtak a tanulók.

 

3. PROGRAM

Drámapedagógiai foglalkozások a Hermanban

Három alkalomból álló drámapedagógiai foglalkozássorozaton vehetnek részt iskolánk 6. a osztályos tanulói és néhány ötödik a osztályos kisdiák. A foglalkozásokat képzett szakemberek vezetik. Az alkalmankénti másfél órás drámaórán olyan játékokat játszhatnak a gyerekek, melyek közösségi élményt nyújtanak; melyek cselekvést, aktív részvételt követelnek a játékosoktól; melyek megkönnyítik a kapcsolatfelvételt, kapcsolattartást; együttműködésre késztetnek;  hatékonyan fejlesztik az empátiát, a figyelemkoncentrációt, a kreativitást. S mindemellett remek szórakozást nyújtanak!

Az első foglalkozásra 2018. november 13-án került sor. A gyerekek egy része szinte azonnal vevő volt a játékokra, másoknak kis idő volt szükséges ahhoz, hogy aktívan bekapcsolódjanak, felszabadultan játsszanak.

A foglalkozás során a következő játékokkal ismerkedtek meg, a következőket játszották:

  • Adok neked egy …
  • Az én székem
  • Mesealkotás
  • Névtanulás labda segítségével, helycserés, mozgásos játékkal
  • Számoljuk meg magunkat
  • Tapskör

A második foglalkozást november 28-án tartottuk, melyet örömmel vártak a gyerekek. Ekkor már minden tanuló könnyen bekapcsolódott, szívesen vett részt a játékokban.

Játékok:

  • Egy szám – egy mozdulat
  • Emeld a kezed
  • Fusson, akinek …
  • Sor- és csoportalkotás életkor illetve magasság szerint
  • Számoljuk meg magunkat
  • Tapskör
  • Testrész-szín
  • Titkos karmester
  • Zip-zap