Együttműködő nevelési – oktatási intézményként vesz részt iskolánk az EFOP 3.3.2-16 „KULTURÁLIS INTÉZMÉNYEK A KÖZNEVELÉS EREDMÉNYESSÉGÉÉRT” című felhívásra benyújtott Tanórán kívüli foglalkozások a Vörösmarty Művelődési Házban c. pályázatban.
A pályázat során a következő tevékenységek megvalósítására kerül sor:
- Tudás-és személyiségfejlesztő kulturális foglalkozások.
- Nyári bentlakásos tábor a Balatonon.
- Táncházakban való részvétel, ahol a diákok kézműves foglalkozásokon, néprajzi és tájegységi interaktív bemutatóval egybekötött foglalkozásokon vesznek részt.
- Gyermekdal találkozó – ének versenyen való részvétel biztosítása.
- Nyári táborokban való részvétel.
- Egzotikus díszmadarak, hüllők kiállítása interaktív természettudományos órákkal, ismeretterjesztő előadásokon való részvétel.
A projekt hatálya: 2014.03.31. (5 év fenntartási időszakkal együtt)
A projekt célcsoportja: hátrányos és/vagy halmozottan hátrányos helyzetű tanulók.
A pályázatot a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Ház nyújtotta be.
- PROGRAM:
Iskolánk 10 felső tagozatos diákja vehetett részt egy táborban, melynek helyszíne Litka volt. A táborozó diákokat a következő szempontok alapján választottuk ki: tanulmányi eredmény, jó magatartás, az iskolai rendezvényeken, műsorokban nyújtott teljesítmény, illetve szociális rászorultsági alap.
Litka B.-A.-Z. megye egyik zsákfaluja, a festői szépségű Cserehát övezte völgyben található a magyar-szlovák határ közelében, Encs járásban.
A táborhely egy fehérre meszelt tornácos parasztház volt, nagy udvarral, csűrrel, árnyékot adó fákkal, focizásra és kétudvaros labdajátékra is alkalmas területekkel.
A táborban nagy hangsúlyt kapott a mozgás, sportolás. Játékos, ügyességi feladatokban naponta kipróbálhatták magukat a gyerekek. Kézműves foglalkozásokon a batikolás, makramézás, gyurmázás, festés a fiúk és lányok körében egyaránt kedvelt időtöltés volt.
Az 5 nap alatt „KALÓZ SZIGET” lett a táborhelyünk. A gyerekek két csapatban – fekete és piros kalózok – versenyeztek és gyűjtötték a zsetonokat az érdekes és játékos feladatok megoldásakor. Volt pl. gyöngyhalászás, tűzugrás, célbadobás, számháború, kígyótekerés, halászás, békaugratás, kincsvadászat.
Hétfőn, vacsora után a Kardos-tanyára látogattunk el, ahol 142 vörös-barna szőrű „limuzin” fajtájú tehenet láttunk, sokan életünkben először. Mindenkinek nagyon tetszett. Az udvaron lévő szalmabálákra a gyerekek nagy kedvvel másztak fel és ugráltak rajta.
Kedden és csütörtökön lovaskocsizás közben megismertük a falu utcáit, a mezőn legelő szürkemarha csordát, s gyönyörködtünk a festői szépségű tájban.
Szerdai napon elgyalogoltunk az 5 km-re lévő Fáj településre, ahol megtekintettük a Fáy-kastélyt, amelynek 1995-ben elkezdődött helyreállítása még nem fejeződött be.
Csütörtök este a csodálatos csillagos ég alatt és tábortűz mellett énekeltünk, beszélgettünk. Ezután következett a várva várt bátorságpróba, amely nagy sikert aratott a gyerekek körében.
Pénteken nagy odaadással folyt a kincsvadászat a kalózok között. A gazdag és finom ebéd után megtörtént a heti értékelés, a zsetonok beváltása. Fájó szívvel búcsúztak a „kalózok” a tábortól, ahol nagyon jól érezték magukat, sok élménnyel gazdagodva tértek haza.
2. PROGRAM
Díszmadár- és hüllőkiállítás
2018. október 12-én a miskolci Vörösmarthy Művelődési Házban díszmadár és hüllőkiállítást szerveztek. A pályázat keretén belül lehetőségük volt kétosztálynyi gyerekkel részt venni a programon. A kiállított állatokkal és tartásukkal kapcsolatban a Díszmadártenyésztők Egyesületének egyik tagja tartott ismeretterjesztő előadást. A gyerekek a díszes, színes tollú egzotikus madarakat, kígyókat, hüllőket megsimogathatták. Ez alkalommal az ismeretek mellett élményekkel is gazdagodtak a tanulók.
3. PROGRAM
Drámapedagógiai foglalkozások a Hermanban
Három alkalomból álló drámapedagógiai foglalkozássorozaton vehetnek részt iskolánk 6. a osztályos tanulói és néhány ötödik a osztályos kisdiák. A foglalkozásokat képzett szakemberek vezetik. Az alkalmankénti másfél órás drámaórán olyan játékokat játszhatnak a gyerekek, melyek közösségi élményt nyújtanak; melyek cselekvést, aktív részvételt követelnek a játékosoktól; melyek megkönnyítik a kapcsolatfelvételt, kapcsolattartást; együttműködésre késztetnek; hatékonyan fejlesztik az empátiát, a figyelemkoncentrációt, a kreativitást. S mindemellett remek szórakozást nyújtanak!
Az első foglalkozásra 2018. november 13-án került sor. A gyerekek egy része szinte azonnal vevő volt a játékokra, másoknak kis idő volt szükséges ahhoz, hogy aktívan bekapcsolódjanak, felszabadultan játsszanak.
A foglalkozás során a következő játékokkal ismerkedtek meg, a következőket játszották:
- Adok neked egy …
- Az én székem
- Mesealkotás
- Névtanulás labda segítségével, helycserés, mozgásos játékkal
- Számoljuk meg magunkat
- Tapskör
A második foglalkozást november 28-án tartottuk, melyet örömmel vártak a gyerekek. Ekkor már minden tanuló könnyen bekapcsolódott, szívesen vett részt a játékokban.
Játékok:
- Egy szám – egy mozdulat
- Emeld a kezed
- Fusson, akinek …
- Sor- és csoportalkotás életkor illetve magasság szerint
- Számoljuk meg magunkat
- Tapskör
- Testrész-szín
- Titkos karmester
- Zip-zap
Bejegyzések
Öt diák, öt nap a Balatonnál
Iskolánk második éve részese az EFOP-3.3.2-2016, Közművelődési intézmények a köznevelés eredményességéért című pályázatnak. A miskolci Vörösmarty Művelődés Ház szervezésében korábban is több programban vehettünk rész, augusztus közepén pedig öt hermanos […]