Boldogságóra

” BOLDOG ISKOLA”

Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élménygazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai,  fokról fokra kibontakoztassák a derűt és életszeretetet. Gyermekeink így a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.”-mondja Prof.Dr. Bagdy Emőke, a Boldogságóra program fővédnöke.

BOLDOGSÁGÓRÁK A POZITÍV PSZICHOLÓGIA MÓDSZEREIVEL
A Boldogságórákat Magyarországon 2014 szeptemberében indította el a Jobb Veled  a Világ Alapítvány szervezésében Bagdi Bella, az alapítvány elnöke.

 A felmérések szerint egyre több országban sikerrel alkalmazzák a Boldogságórákat, amelyeken a diákok csoportosan és egyénileg ismerik meg a boldogság fő összetevőit. Mindeközben olyan gyakorlatok elvégzésére inspirálják őket, amelyek – a boldogságkutatók tapasztalatai alapján – hozzájárulnak a gyerekek boldogságszintjének növekedéséhez. Magyarországon a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében a Boldogság Intézet szakmai csapata egy teljes programot dolgozott ki a diákok boldogságra való tanítására. Számos vizsgálat bizonyítja, hogy a Boldogságórák csökkentik a tanulók szorongását, miközben erősíti önbizalmukat. Így nemcsak kiegyensúlyozottabbá válnak a gyerekek, de az iskolában is jobban teljesítenek. A Boldogságórák tapasztalataiból születettek meg a Boldogságóra kézikönyvek és munkafüzetek, amelyek segítik a programban résztvevők munkáját.

Iskolánk az Alsózsolcai Herman Ottó Általános Iskola és AMI 2018 júniusában pályázott a Boldog Iskola címre, az akkori 5.b. osztály tanulóival. Első pályamunkánk leadására szeptember 15-én került sor. Ez egy  HÁLANAPLÓ, mely arról szól, miért is hálásak nap mint nap gyermekeink… Ezen munkánkat követi  majd még  9, amelyek az adott hónap témájának  megfelelően készülnek el.Nagy büszkeség számunkra,hogy  október 1-jén ünnepélyes keretek között vehetjük át a Boldog Iskola címet tartalmazó okmányokat. Hisszük, hogy a program segítségével  kiegyensúlyozottabb, életvidám, boldog gyermekeket nevelhetünk,  osztályokat, közösségeket, iskolát teremthetünk.

Barcziné Ondo Szilvia a 6.b. osztály osztályfőnöke


Bejegyzések

Boldogságóra – 2022. június

Fenntartható boldogság

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment

Boldogságóra – 2022. május

Egészséges életmód

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment

Boldogságóra – 2022. április

Posted in Boldogságóra | Leave a comment

Boldogságóra-2022.március

Apró örömök

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment

Boldogságóra – 2022. február

Megküzdési stratégiák

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment

Boldogságóra – 2022. január

Céljaink …

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment

Boldogságóra – 2021. december

Apró örömök

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment

Boldogságóra – 2021. november

Társas kapcsolatok

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment

Boldogságóra – 2021. október

Az optimizmus

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment

Boldogságóra – 2021. szeptember

A hála gyakorlása

Posted in Boldogságóra, Pályázat | Leave a comment