- VISSZATÉRT A BETLEHEMI CSILLAG!
Az év leghosszabb éjszakáján közel ezer év után ismét láthatóvá vált a Jupiter és a Szaturnusz együttállása.
A ritka csillagászati esemény utoljára négyszáz éve következett be, de senki sem látta, mert a mi szempontunkból a Nap mögött történt. A konstellációt így utoljára nyolcszáz éve lehetett szabad szemmel megfigyelni a Földön.
(Forrás:https://okotudat.hu/ismetli-magat-a-tortenelem-iden-visszater-a-betlehemi-csillag/)
- ÚJ PLATFORM SZÜLETETT!
„Közösségi tartalommegosztó és szemléletfejlesztő médiaplatformként definiálja magát egy új magyar alkalmazás, amely saját fejlesztésű algoritmus alapján, mérőszámokkal ad visszajelzést arra vonatkozóan, mennyire vagyunk környezettudatosak, és milyen fejlődést mutatunk ezen a területen.”
„A térítésmentesen letölthető HOLNAPP mobiltelefonos alkalmazás fejlesztőcsapata arról beszélt, hogy szeretnék menővé tenni a fiatalok körében a környezetvédelem témakörét.
A regisztrálók meg tudják osztani a tevékenységeiket, élményeiket egymással, majd folyamatosan nyomon követhetik, mennyire élik környezettudatosan az életüket, hogyan viszonyulnak a világ kihívásaihoz.
Az alkalmazásban fotós és videós tartalmakat is meg lehet osztani, melyeket a regisztrált felhasználók véleményezhetnek. Ezáltal visszacsatolásokat kapnak az alkalmazáson keresztül működésükről, tevékenységükről és arra vonatkozóan is, hogy mennyire hatékonyak és aktívak a környezetvédelem területén.”
(Forrás: https://okotudat.hu/meg-akarod-tudni-mennyire-vagy-kornyezettudatos-indul-a-holnapp/)
A Greenfaktor névre keresztelt mérőszámmal a felhasználók klímaváltozással kapcsolatos tudását és virtuális működését jelzik, mindezt kvízkérdésekkel kombinálva és az appba integrált egyedi algoritmus számláló segítségével. A platform kreatív stábja létrehozta a Greenfluenszer fogalmat is, a klímatudatos véleményvezér fiatalok ugyanis nagyban hozzájárulhatnak a nemes ügy népszerűsítéshez, így „A klímaváltozás kezelése a digitális térben a fiatalok szintjén” igazi trenddé válhat a jövőben.
Az applikáció elsődleges célközönsége a 15-20 éves korosztály, mert ők a felnőttkor küszöbén állnak, tudatosságuk, életszemléletük és döntéshozataluk nagyban befolyásolhatja azt, hogy milyen jövő elé nézünk. Másodlagos célcsoportként a 20-45 éves korosztályt jelölték meg a fejlesztők, mert ők használják a legnagyobb mértékben a digitális fejlesztéseket a hatékony életvitelükhöz. A HOLNAPP nem kizárólag privát felhasználók számára érhető el.
(Forrás: https://okotudat.hu/meg-akarod-tudni-mennyire-vagy-kornyezettudatos-indul-a-holnapp/)
Alsózsolca, 2021. január 3.